Els Pianos en obert de la UAB es traslladen a les xarxes socials
3 d'abril de 2020 a les 9:26La iniciativa Pianos en obert havia de dur aquests dies la música en directe a nou facultats de la UAB però la impossibilitat de portar els concerts al campus fa que els organitzadors proposin l'escolta de fragments d'obres de Ludwig van Beethoven, en homenatge al 250 aniversari del naixement del genial compositor alemany. Aquesta edició portava per això el nom de BeethOpen-Pi.
Pianos en obert, , amb instruments cedits pel Concurs Maria Canals, s'havia de fer a les facultats de Filosofia i Lletres, Ciències, Economia i Empresa, Dret, Ciències de l’Educació, Polítiques i Sociologia, Traducció i Interpretació i Biociències. Les propostes musicals en xarxa que es plantegen de forma alternativa des de la UAB són:
- Sonata núm. 8 per a piano op. 13 “Patètica”, amb una interpretació de referència (Daniel Barenboim)
- Sonata núm. 5 per a violi i piano op. 24 “Primavera”. 1r moviment (Anne-Sophie Mutter i Lambert Orkis)
- Sonata núm. 14 per a piano op. 27 “Clar de lluna”. 1r moviment (Daniel Barenboim)
- Sonata núm. per a piano núm. 12 op. 26. 3r moviment “Marxa fúnebre” (György Cziffra)
- Cinc bagatel·les per a piano de l’op. 33 (Glenn Gould)
- Sonata núm. 20 per a piano op. 49 núm. 2. 2n moviment. Minuet. (Daniel Barenboim). Beethoven va incorporar després aquesta melodia al septet per a clarinet, fagot, trompa, i corda.
- Dotze variacions per a piano i violoncel op. 66 sobre l’ària Ein Mädchen oder Weibchen de la òpera “La flauta màgica” de W. A. Mozart (Martha Argerich i Misha Maisky)
- Sonata per a piano núm. 26 op. 81a “Els adéus”. 1r moviment (Friedrich Gulda)
- Dotze variacions WoO 45 sobre el tema “See the conqu'ring hero comes” de l’òpera Judas Maccabaeus de Haendel