L'Aqüeducte premia la tècnica digital de l'alemany Uwe Nölke
20 de maig de 2002 a les 0:00El fotògraf alemany Uwe Nölke és el guanyador absolut de la setena Biennal Internacional de Fotografia Aqüeducte-2002 amb una col.lecció d’imatges en color plenes de trucatges i amb gran nitidesa visual. L’elecció del Premi d’Honor Absolut no s’ha produït enguany per unanimitat, consens que sí s’ha assolit a la resta dels premis que es van donar a conèixer ahir a la sala de Plens de l’Ajuntament en l’acte de lectura del veredicte del concurs organitzat per l’Agrupació Foto-Cine Cerdanyola-Ripollet (Afocer).
Pel que fa a la resta de guardons, entre els més destacats, el premi Aqüeducte Daurat en tema lliure, secció monocrom ha estat per Jesús Jaime Mota, d’Andalusia, en un apartat en que un dels fotògrafs de l’Afocer, el ripolletenc Miquel Alba, s’han endut l’Aqüeducte de bronze.
Pel que fa a la secció color, el premio Aqüeducte daurat en tema lliure l’ha obtingut el vietnamita Nguyen Ngoc Bao, mentre que en la secció de diapositives l’ha guanyat Amleto Bocci, d’Argentina.
En l’apartat de temàtica obligada de la biennal dedicada a la natura, l’italià Andreas Bundai ha guanyat a la secció paper –en la que el fotògraf de l’Afocer Germán Sergio Tello ha obtingut el segon premi- i en la secció de diapositives ha guanyat el francès Guy B. Samoyault.
El president de l’Afocer i del jurat de la Biennal Aqüeducte, Jaume Badia, destaca que en aquesta edició del certamen el número de fotògrafs participants ha augmentat un 50 percent ja que, en total, s’han presentat 550 artistes de 58 països diferents. Badia reconeix la falta d’unanimitat en l’elecció del guanyador del Premi d’Honor Absolut de l’Aqüeducte 2002, ja que el jurat dubtava entre la tècnica digital d’Uwe Nölke i una col.lecció d’imatges en blanc i negre de la que no s’ha donat a conèixer l’autor, tot i que possiblement es tracta de la guanyadora del premi monocrom, de Jesús Jaime Mota.