María José Escuder exposa 'Paisatges a l'aigua' al B'Art de l'Ateneu
20 de maig de 2021 a les 10:00L’exposició “Paisatges a l’aigua”, de María José Escuder, ja es pot veure a l’espai B’Art de l’Ateneu, organitzada per l’Associació d’Artistes Plàstics de Cerdanyola. Es pot visitar fins el 16 de juny en horari d’obertura del restaurant (de 13h a 17h, de dilluns a dijous).
María José Escuder explica que la mostra és un petit recull d’aquarel·les realitzades a l’aire lliure durant els últims tres anys, amb paisatges rurals i urbans de pobles de Catalunya, tot i la limitació que ha suposat la pandèmia. La predilecció per la pintura del natural ha portat Escuder a voler sortir a pintar el seu entorn immediat, i a relacionar-se amb pintors que han fet dels concursos de pintura ràpida quasi una forma de vida. “Parlar de pleinair o de pintura ràpida és per a mi parlar d’una gran capacitat de síntesi i habilitat tècnica per extreure el millor d’un motiu i representar-lo en un temps no gaire extens, ja que al natural les llums i els colors canvien molt ràpidament”.
D’aquí l’elecció de la tècnica de l’aquarel·la com a forma d’expressió d’una realitat canviant, tractant de capturar el paisatge amb economia de pinzellada i aprofitant la lluminositat dels primers rentats. I es també un camp obert a l’experimentació, a fer córrer l’aigua i el pigment i deixar que intervinguin en el procés de creació de l’obra.
María José Escuder va venir a Catalunya a estudiar Arquitectura, a la que es dedico professionalment. Des de l’any 1992 viu i treballo a Cerdanyola, on es va iniciar primer en la música, a l’Escola municipal Aulos, i uns anys després, en dibuix del natural i pintura a l’Escola d’Arts Plàstiques de l’Ateneu i a El taller Escola d’Art. D’alguna forma, explica, “va ser com despertar una afició que duia molt endins des de ben petita, però que encara no havia desenvolupat”. A partir d’aquí, comença un ampli recorregut artístic en tècniques diverses de dibuix, sketching urbà, pintura acrílica, pintura a l’oli , aquarel·la…, treballant tant la figura i el retrat com el paisatge, i aprenent dels mestres que més l’inspiren.